مرداد ۲۴، ۱۳۸۹

بای بای


امروز از آن روزهایی بود که یک لحظه فکر کردم می توانم زندگی تازه ای داشته باشم ، زندگی فراتر از کلاسهای خیاطی و گلدوزی و ایروبیک ، یک چیز ِ شاید دوری که امروز خیلی خیلی نزدیک شد ، کورسویی که در این تاریکی روز و شب من ، مثل خورشید درخشیدن گرفت ! زندگی که به کارم ، مدرکم ، خواندن زبان فرانسه و انگلیسی بی فایده دراین همه سال ، افتخار کردم . از آن افتخارها که خودت تنها می دانی چه کرده ای و که بوده ای ، دیگر مهم نیست مردمت ، کشورت ، مملکتت قَدرَت را می داند یا نه !
امروز بعد از حدود یک ماه به درخواست اقامتم در کانادا پاسخ داده شد . ذوق زده ام ، امتیازم برای دریافت گرین کارت یک چیزی بالاتر از حد نصاب بود ...
کاش اینها که کلی املاک منقول و غیر منقول جهت به حجله رفتن بنده در روزگار مبادا کنار گذاشته اند ، بدانند از این همه تنها 6 میلیون تومان می خواهم تا از این مملکت گل و بلبل فرار کنم !



درگوشی : می آیی با هم برویم ؟


۱۲ نظر:

ايوب گفت...

بابا اييييييييييييييييييي ول
مبارك خبر از اين خوشتر و بهترم مگه مي شه!!!
تبريكات صميمانه من را پذيرا باش

تینا گفت...

وااااااااااااااااای!!!!

چه عالییییییییی!!!!

مبارک باشه عزیزم!!! خوشششششش به حالت!!

خوشبخت باشی همیشه!

چپ دست گفت...

تبریک... خیلی هم زیاد!

زکریا گفت...

سلام
مرسی که به من سر زدی
من به شما قول میدم اگه این کتاب رو بخونید نظرتون راجع به سفرنامه ها عوض میبشه
راستی تبریک میگم

پریزاد گفت...

مبینم که سیل تبریکات روونه .. من تو این 6 میلیون موندم بابا :دی

me گفت...

فرشاد......سلام.مبارکت باشه.عالیه.پس دیگه حالا بی فایده نیست

در گوشی:واسه یه همسفر جا داری؟؟پوسیدم اینجا!!

پریزاد گفت...

خوب باید خدمتتون عرض کنم ، ما مدتهاست همسفرمونو انتخاب کردیم .....

سلمان گفت...

من که دنبالشم
پایه م با هم بریم
کلا پروسه ی کارت چقدر طول کشید؟
از چه طریقی اقدام کردی؟

پریزاد گفت...

برای سلمان خان : خوب شما باید پای سفر رو انشاالله در آینده پیدا کنید :دی اما در مورد اقدام کردن بنده ، من به دو طریق اقدام کردم ، یکی چند سال پیش از طریق صفارت کانادا که می تونید از توی اینترنت پیداش کنید ، بعد اونجا یه سری سوالات ازتون می پرسه که باید به هر کدوم دقیق جواب بدید ، بعد از چند روز جواب رو براتون ارسال می کنه که آیا می توید اقدام کنید یا نه ، چون هر کدوم از اون سوالها امتیاز داره ، دومین روش که این سری اقدام کردم از طریق یه شرکت هست توی تهران به نام اودیسه ، که همون سوالاترو ازت می پرسن با این تفاوت که کلیه مراحل دریافت گرین کارت و مصاحبه ای که توی دمشق برگزار میشه و ... رو خودشون برات فراهم می کنن و شا فقط باید یه سری اقدامات اولیه رو انجام بدید .. حالا اگه بخواید شماره اشونو براتون می فرستم ...

پریزاد گفت...

در ضمن تو تموم این مدت باید یادتون باشه بسته به شرایط ، شهر مورد اقامت براتون تعیین میشه در مورد من هر دو روشی که امتحان کردم کبک ! از آب در اومد ! خوب حتما مطلع هستید که برای رفتن به کبک باید فرانسه هم بدونید ! چون باهاتون فرانسوی هم مصاحبه می کنن .. منتها فقط در حد یه مکالمه عادیه و ازتون مدرک مثلا سُدووس نمی خوان :دی

پریزاد گفت...

اینم آدرس اودیسه http://www.wcoe.ca/ راستی کانادا از یه طریق دیگه هم مهاجر می پذیره و خیلی راحت کار و اینا براش فراهم می کنه اونم اقامت از طریق نیروی متخصص هست ، که هر ساله یه سری رشته معرفی می کنه برای پذیرش منتها حتما حتما باید تاقل ، ایلتس و .. داشته باشید ...
اینم می تونه کمکتون کنه http://www.parscanada.com/

پریزاد گفت...

اوه صفارت نه ، سفارت درسته :پی